Samo Architecture Studio

architectural studio

Samo Architecture Studio

architectural studio

خانه ویلایی بتنی کیدوساکی

 خانه ویلایی بتنی کیدوساکی

استفاده از فرم و مصالح مدرن در عین توجه به خصوصیات و اصول معماری سنتی ژاپنی موجب شده است تا خانه کیدو ساکی یکی از شاخص ترین خانه های مسکونی توکیو گردد. این بنا توسط «تادائو آندو» معروف ترین معمار بین المللی ژاپنی برای سه خانواده طراحی شده است و در آن یک زوج جوان به همراه والدین خود به طور مستقل زندگی میکنند.

 مالک و کارفرمای این خانه هیروتاکا کیدو ساکی که خود معمار برجسته ای در توکیو بوده است از طراحی خانه برای خود و خویشانش سرباز زد وی دلیل این تصمیم خود را چنین توصیف نموده است: اگر خود به طراحی خانه ای برای خود و خویشاوندانم می پرداختم این امر ممکن بود باعث شود که آنها صریح و بی پرده تمایلاتشان را بروز ندهند اما زمانی که خود در رأس گروه کارفرما قرار دارم تمام سعی خود را در بازتاب دادن تمایلات یک یک افراد خانواده به معمار بنا خواهم کرد .

از آن جا که در این بنا سه خانواده با نیازهایی متفاوت در کنار هم زندگی میکنند مهمترین مساله در طراحی آن ایجاد حریم خصوصی برای هر یک از خانواده ها بوده است. پاسخ آندو به این  مساله استفاده از حیاط های خلوت و کوچک در اطراف مکعب اصلی بناست که از آنها میتوان به عنوان عناصری تفکیک کننده استفاده نمود.